Czy CBD Może Pomóc Na Bezsenność

Opublikowane przez Oliwia Karczewska w dniu

Ze wszystkich rzekomych zastosowań CBD jest szczególnie popularne jako środek nasenny, ale istnieje wiele informacji na ten temat, które dobrze znać. Sława tejże rośliny obiegła cały świat i na dzień dzisiejszy badaniami pod wieloma kontami.

Czy CBD Może Pomóc Na Bezsenność, AmsterdamSeeds

Aby dowiedzieć się więcej na temat używania CBD do snu i samego CBD, dotarliśmy do Jessie Gill, RN, która jest pielęgniarką zajmującą się konopiami, a także zarejestrowaną pielęgniarką ze szczególnym naciskiem na terapię konopiami. Jest także dyrektorem w American Cannabis Nurses Association i jest w biurze rzeczników sieci Cannabis Nurses Network. Ponadto prowadzi internetowe źródło informacji dla pacjentów, aby pomóc w wyjaśnieniu wszystkich konopi indyjskich.

Z kolei dla porównania warto zapoznać się z badaniami przeprowadzonych przez innych badaczy ponieważ, Olej kanabidiolowy (CBD) wydaje się być wszędzie, stosowany w leczeniu lęku, przewlekłego bólu, trądziku, a nawet podawany w niektórych produktach spożywczych i napojach. Jest łatwo dostępny w różnych dawkach i formach bez recepty. Naturalne jest zastanawianie się, czym jest ten mistyczny związek marihuany i co robi w organizmie.

Zatem, kiedy przychodzi nam do głowy myśl „marihuana” i w tym momencie włącza się nam strach, Czy to nie spowoduje, że będę na haju? Natomiast tu się nie obawiaj i wyjaśnijmy sobie, że w przeciwieństwie do odpowiednika CBD, delta-9-tetrahydrokannabinolu (THC), CBD jest związkiem niepsychoaktywnym, co oznacza, że nie zmienia stanu poznawczego naszego organizmu.

THC, działa bardzo podobnie do CBD pewnością pomoże Ci zrelaksować, lecz mimo wszystko ludzie zadają sobie pytanie, czy pomoże im w końcu dobrze zamknąć oczy i śnić.

To trudne pytanie”, mówi dr Deirdre Conroy, dyrektor kliniczny Behavioral Sleep Medicine Clinic w Michigan Medicine. „Przeprowadzono niewiele badań nad CBD i jego wpływem na sen, a te opublikowane mają niewielu uczestników z różnymi dawkami i formami CBD podawanymi”.

Jednak wiele z tych badań sugeruje, że stosowanie CBD jako środka nasennego może przynieść pewne korzyści i warto to zbadać. „Na przykład istnieją dowody na to, że CBD może być pomocne w radzeniu sobie z lękiem. Jeśli czyjś niepokój powoduje problemy ze snem, produkt CBD może mu przynieść korzyści” – mówi Conroy.

Są jednak wady i zalety. Czerpanie wszelkich korzyści z substancji takiej jak CBD jest dość śliskim , ponieważ długoterminowe bezpieczeństwo lub skuteczność jest dalej w stu procentach nieznane. Przedstawiono jedno z badań, które wykazało, że przyjmowanie mniej niż 160 mg oleju CBD może w rzeczywistości sprzyjać czuwaniu. Jednocześnie wyższe dawki mogą promować sen, FDA zatwierdziła tylko jeden produkt CBD, lek na receptę do leczenia dwóch rzadkich, ciężkich postaci padaczki. Albowiem odmienne tego typu produkty CBD nie są regulowane przepisami, możesz nie wiedzieć, co tak naprawdę otrzymujesz.

„Ten związek jest stosowany w różnych formach, a ich dawki mogą się różnić, więc możesz nie wiedzieć, ile faktycznie używasz CBD” – mówi Conroy. Zgodnie z FDA regularne stosowanie podwyższonej dawki CBD może zaszkodzić, zanim się o tym dowiesz. Należy podchodzić do tego z ostrożnością ponieważ może powodować uszkodzenie wątroby i wpływać na metabolizm innych leków, doprowadzając do poważnych skutków ubocznych. Ostrzega się szczególnie osoby zażywające jednocześnie alkohol lub innymi środkami działającymi depresyjnie na ośrodkowy układ nerwowy, zwiększone ryzyko uspokojenia i senności może prowadzić do urazów.
„Interwencje niefarmakologiczne mają długoterminowe, wieloletnie dane, które dowodzą ich bezpieczeństwa i skuteczności” – mówi Conroy. „Wiem, że olej CBD do leczenia zaburzeń snu jest intrygujący, ale szukamy odpowiedzi, których jeszcze nie mamy. Produkty wyprzedzają naukę”.

Przygotowanie się do snu

Melatonina na sen, podobnie jak CBD, potrzebuje więcej badań, aby zdemaskować jej korzyści i szkody. „Wydzielamy melatoninę naturalnie, gdy nasze ciała przygotowują się do snu” – mówi Conroy. „Wierzę w wykorzystanie tego, co już masz”.

Nic się nie zmieni dopóki nie otrzymamy więcej odpowiedzi na temat CBD, istnieje mnóstwo strategii zachowania, które promują lepszy sen, w tym: Trzeba dać sobie czas na wyciszenie przed samym snem w ciemnym otoczeniu bez telewizji, Używaj na ekran filtra jasności, Znajdź sobie sposób na radzenie sobie ze stresem i lękiem, takie jak prowadzenie dziennika lub szukanie profesjonalnej pomocy u terapeuty, jeśli uważasz że jest gorzej, Trenuj swoje ciało, aby podążało za regularnym cyklem snu i czuwania, jeśli nie masz jeszcze rutyny.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Copyright © AmsterdamSeeds.pl